søndag den 10. april 2011

Lidt nyt...

Så er det snart lidt længe siden, at jeg har lagt lidt ud på bloggen... Det må jeg hellere få lavet om på, så her er lidt billeder af, hvad vi har lavet de sidste stykke tid :)


- Vi fandt ud af at Backstreet Bays skulle holde koncert i Hanoi, så det blev vi jo nødt til at opleve. Vi købte billetter et par dage før, dog nogle af de billigste, så vi sad lidt langt væk. Men vi kunne da skråle med på alle deres gamle numre. Jeg har optaget lidt film dem, men man kan desværre kun høre mig, hehe :)

Ikke en særlig stor scene...
Godt der var storskærme, hehe.

Man kan da godt lige skimte, at der står en med en mikrofon ;)

- Vi har været et par gange eller tre i biografen :)

Det er jo skønt, når man har det hele for sig selv :)

Og vi kan få vores popkorn med SALT...
Her i Vietnam er de meget glade for at putte sukker på i stedet for.

- Vi har været på gadekøkken. Nøj det er god mad, og så kun ca. 6 kr. for et måltid mad :)

Og så hyggeligt at sidde på små plastikstole :)

- Vi har været til fed drumstep koncert på vores yndlingsted Rock City.

ConRank

 - I sidste uge har vores lærer fra DK været her i Hanoi, og vi har afholdt vores workshops. Vi var først ude på Morten, Casper, Catrine og Olivers praktiksted. De er i en normal børnehave. De holdt en workshop om 'det fælles tredje', og så havde de lavet en olympiade, vi alle skulle deltage i. De var en super fed workshop, og et rigtig godt praktiksted de er på :)(Jeg fik desværre ikke taget så mange billeder).

Her starter børnene med sang og dans :)

Her modtager vores lærer Lars et meget "flot" billede ;)

- Så blev det vores tur til at holde workshop. Vi var meget nervøse og spændte, men det gik heldigvis rigtig godt. Vi holdt workshop om læring igennem leg.
Vi havde lavet en aktivitetsbog til hver klasse med 10 forskellige lege/aktiviteter, som lærerinderne kan lave med børnene. Disse lege kan så tilpasses den målgruppe lærerinderne hver især har. Til workshoppen forklarede vi så noget omkring, hvordan leg fører til læring og legede legene med lærerinderne.
Vi havde besluttet os for, at vi til vores workshop, ville lave noget praktisk med lærerinderne i stedet for at fylde dem med en masse teori, som de i forevejen blir undervist meget i. 
Vi synes, at det gik rigtig godt, og jeg havde en rigtig god fornemmelse i maven bagefter. Det var fedt at være sammen med lærerinderne på en anden måde, end man er nede i klassen. Vi grinede og havde det sjovt sammen :) Og lederen Dr. Lan var meget tilfreds ;)
  
Så gør vi klar til workshop.
Vi havde handlet lidt frugt og vand, som kunne nydes i pausen :)

Så er vi klar :)

Pigen til højre der står op, var vores tolk.
Lidt specielt at holde oplæg, som skal oversættes efter hver sætning...

Vi leger kongens efterfølger :)

'Bankebøf' havde vi lavet om til 'knock knock run'.
De gik godt nok op i, hvem der kom først :) De styrtede ind i hinanden. 

- Om fredagen havde vores lærer (skolen), så inviteret os ud alle sammen, der er hernede i udlandpraktik. Det var rigtig hyggeligt. Vi spiste på en god vietnamesisk restaurant og tog en tur i byen efter. En hyggelig afslutning på en hektisk uge :) 

Os alle sammen :)

Vi fik en god bia hoi :)

- Og så har jeg også fået købt mig lidt hos de lokale. Michelle og jeg gik lidt på opdagelse i de små gader og fandt nogle fine butikker. Jeg fik købt mig en fin håndlavet sivtaske og en håndlavet vandkande :)

Hmm, men hvordan får jeg det hele med hjem :D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar